Comptador

QÜESTIONS ORGANITZATIVES

  • DISPOSICIÓ I ORGANITZACIÓ DE LA SALA

Per realitzar aquestes activitats es fa necessària l'utilització d'ordinadors, per tant, aquesta es durà a terme a l'aula d'ordinadors del centre.

Aquesta aula consta de 20 ordinadors els quals es troben ubicats per a que es pugui fer feina en parelles. Dins aquesta sala hi ha dues fileres de taules, una situada a la dreta de l'aula i l'altra a l'esquerra, de tal manera que queden una davant l'altra. A cada filera hi ha 10 ordinadors i 20 cadires.
Hi ha un projector i una pantalla situada a la paret del davant i un ordinador portàtil (destinat al docent) col·locat tot just a l'entrada.

  • TIPUS D'AGRUPAMENT

L'organització de l'aula predisposa al treball individual o en petit grup. Per tant, aquest material està pensat per a ser treballat en parelles o, inclús de manera individual. Tot i això, nosaltres promourem el treball en parelles i, si fa falta, comentarem les diferents activitats en gran grup.

  •   NORMES


 En cada centre s’han d’elegir els coordinadors en TIC que és l’encarregat del seu manteniment i rep per això alliberació horària setmanal i formació especialitzada. 

És necessari la creació de normes pel que fa a l’ús i al manteniment de l’aula TIC o de l’aula d’informàtica (depenent de les circumstàncies de cada centre). És necessari que hi hagi un encarregat que garanteixi l’ús d’aquestes i que es tengui en compte i s’avaluï el seu funcionament així com, es revisi la normativa.
  • DURACIÓ TOTAL DE LA SESSIÓ

La primera sessió es destinarà a treballar les activitats del trencaclosques, la de Com s’anomenen?, Iguala (nivell 1), l’activitat de Mots encreuats, l’activitat De quin color són? i Escolta. Aquestes diferents activitats les utilitzarem com a material de suport iniciàtic a la temàtica de la nostra unitat didàctica.

En la segona sessió treballarem aquelles activitats que són més per a treballar el desenvolupament dels continguts treballats i tractats a l’aula. Aquestes activitats són: El preu exacte, Igual (nivell 2), Omple el buit i Webquest.

A més, hi ha 3 activitats complementaries, localitzades en el menú de Una micona més: La botiga, Torna el canvi!, Falta un preu. Aquestes activitats són de caire més lúdic per això estan situades en un altre apartat i són per ampliar una mica més els coneixements i posar en pràctica el que ja han treballat i ja saben.

Així doncs, la duració serà de dues a tres sessions, dependrà de la disposició de temps que tingui el mestre/a. Cada sessió dura entre uns 50 i 60 minuts.
  
  • RECURSOS NECESSARIS 

MATERIALS:


HUMANS:
  • Tècnic informàtic. En el cas de tenir algun problema cal comptar sempre amb el suport d'un tècnic especialitzat.
  • Mestre/a de suport. En la primera sessió comptarem amb un mestre/a de suport per iniciar els alumnes amb el material didàctic.