Comptador

PAUTES D'AVALUACIÓ

Farem una avaluació continua, per la qual cosa avaluarem en tres moments o fases:



  • AVALUACIÓ INICIAL

En un primer moment valorarem allò que sabem. Aquesta avaluació inicial es donaria en la primer sessió amb el trencaclosques; com s’anomenen?; iguala (nivell 1); mots encreuats; de quin color són?; i escolta, on a partir d’allò que ja sabem i d’una petita recerca inicial donarem peu a començar amb la temàtica en qüestió, al mateix temps que ens adonem dels coneixements que els nostres alumnes tenen del tema i seran aquests els que utilitzarem per començar i adaptar-ho a les seves necessitats (cognitives, motivació, relació amb altres matèries...).


  • AVALUACIÓ FORMATIVA

En el transcurs del desenvolupament de la unitat didàctica es valorarà com s’estan treballant aquells continguts ja siguin conceptuals, procedimentals i/o actitudinals, que volem que el nin/a assoleixi de manera significativa.


Es tracta de detectar possibles problemes, dificultats que puguin tenir, errades, etc. per tal de trobar una solució a temps. Per la qual cosa es tendrà en compte:
  • Mitjançant la correcció d’activitats, treballs, etc, fent un seguiment diari.
  • La participació a classe.
  • Avaluar com treballen en grup (a través del diari del docent, elaborat a partir de l’observació directa).

  • AVALUACIÓ SUMATIVA
En acabar la unitat d’aprenentatge, es valorarà si s’han aconseguit els objectius que s’havien
proposat al principi. Es farà un balanç de tot allò que s’ha fet. Per tant, es tendria en compte:
  • Actitud: participació a classe, col•laboració en els col•loquis i aportació d’idees (a través del diari del docent).
  • Autoavaluació de l’alumne (*)


* Aquí podem observar una possible graella d’autoavaluació de l’alumne. És important tenir en compte que l’autoavaluació s’ha de fer de manera persona (sense interferències dels companys/es) i és necessari que amb anterioritat s’hagin explicat cada un dels ítems a avaluar. A més, donada l’edat dels nins/es, és fa necessari no deixar un marge de temps molt ampli una vegada feta l’activitat que volem avaluar. També, és molt positiu que es donin a conèixer els ítems, que són els objectius de l’activitat, amb anterioritat a aquesta ja que els nins/es coneixen la utilitat d’allò que aniran a fer.