- AVALUACIÓ INICIAL
En un primer moment valorarem allò que sabem. Aquesta avaluació inicial es donaria en la primer sessió amb el trencaclosques; com s’anomenen?; iguala (nivell 1); mots encreuats; de quin color són?; i escolta, on a partir d’allò que ja sabem i d’una petita recerca inicial donarem peu a començar amb la temàtica en qüestió, al mateix temps que ens adonem dels coneixements que els nostres alumnes tenen del tema i seran aquests els que utilitzarem per començar i adaptar-ho a les seves necessitats (cognitives, motivació, relació amb altres matèries...).
- AVALUACIÓ FORMATIVA
En el transcurs del desenvolupament de la unitat didàctica es valorarà com s’estan treballant aquells continguts ja siguin conceptuals, procedimentals i/o actitudinals, que volem que el nin/a assoleixi de manera significativa.
Es tracta de detectar possibles problemes, dificultats que puguin tenir, errades, etc. per tal de trobar una solució a temps. Per la qual cosa es tendrà en compte:
- Mitjançant la correcció d’activitats, treballs, etc, fent un seguiment diari.
- La participació a classe.
- Avaluar com treballen en grup (a través del diari del docent, elaborat a partir de l’observació directa).
- AVALUACIÓ SUMATIVA
proposat al principi. Es farà un balanç de tot allò que s’ha fet. Per tant, es tendria en compte:
- Actitud: participació a classe, col•laboració en els col•loquis i aportació d’idees (a través del diari del docent).
- Autoavaluació de l’alumne (*)
* Aquí podem observar una possible graella d’autoavaluació de l’alumne. És important tenir en compte que l’autoavaluació s’ha de fer de manera persona (sense interferències dels companys/es) i és necessari que amb anterioritat s’hagin explicat cada un dels ítems a avaluar. A més, donada l’edat dels nins/es, és fa necessari no deixar un marge de temps molt ampli una vegada feta l’activitat que volem avaluar. També, és molt positiu que es donin a conèixer els ítems, que són els objectius de l’activitat, amb anterioritat a aquesta ja que els nins/es coneixen la utilitat d’allò que aniran a fer.
